De Waterlanders vieren jublieum

KvW
SPIJKENISSE – Klaverjasvereniging De Waterlanders uit Spijkenisse bestaat 35 jaar. Naast een groots opgezet en besloten 35 jarig jubileum feestavond (met alle leden en familie) waar ook het Shanty koor “de Hoekse Waard” aanwezig was, wordt een extra jubileum koppel klaverjastoernooi dag gehouden op zondag 28 september 2014.

Om iedereen, zowel leden als niet leden, in de gelegenheid te stellen mee te doen, is de toegang tot dit klaverjas toernooi gratis: Echter, vol is vol. Voor meer informatie zie: www.klaverjasverenigingdewaterlanders.nl

Rietlanders
Klaverjasvereniging De Waterlanders is opgericht in september 1979 als stichting onder de naam De Rietlanders en was gevestigd in het toenmalige wijkcentrum De Rietlanders op het winkelcentrum in de wijk Waterland. Na het vertrek uit het buurthuis werd het een vereniging onder de statuten van de Nederlandse Klaverjasunie en werd de huidige naam “Klaverjasvereniging De Waterlanders” aangenomen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Na diverse omzwervingen speelt de vereniging thans haar jaarlijkse competitie aan de Maaswijkweg 10.

Ouderwets
Rinus Barkmeijer van De Waterlanders: ‘Vaak horen we dat klaverjassen ouderwets en achterhaald is. Klaverjassen werd natuurlijk in het verleden vaak in cafés en in de lunch pauzes gespeeld en was een echte mannenwereld. Vooral in de haven en de fabrieken zag je dat met een boterham in de ene hand en de kaarten in de andere hand een potje klaverjas werd gespeeld. Maar als ik nu naar onze 65 leden kijk (trouwens de grootste klaverjasvereniging van de regio) dan is dit beeld volledig veranderd. Naast diverse echtparen zijn er ruim 23 dames lid van onze vereniging. We merken wel dat de gemiddelde leeftijd redelijk hoog ligt en het lijkt of jongere mensen vrijwel niet meer klaverjassen. Wij spelen daar uiteraard wel op in en zo hebben we, naast de competitie die van september tot en met mei loopt, vrij kaarten in de zomerperiode, een walk-in winter donderdagmiddag klaverjas, zes toernooi dagen op zondag, en een extra paas- en kerst- toernooi. Aan al deze activiteiten kunnen ook niet leden meedoen. Ter afsluiting van de jaarlijkse competitie organiseren we ieder jaar een groot en gezellige feestavond.’

Laat een reactie achter