Onze vereniging is opgericht op 30 maart 1965

Het begin

In het begin waren er 2 verenigingen in Spijkenisse, namelijk het Vogelnest en de Nachtegaal. In het jaar…. zijn deze verenigingen gefuseerd onder de naam Vogelvereniging Spijkenisse e.o. Verscheidene jaren hadden we geen gebouw en hielden we de tentoonstelling in de garage van van der Kooy. in 2005 konden we in het gebouw van de EHBO vereniging Spijkenisse aan de Elementenweg. Daar hebben we verscheidene jaren gezeten. Tegen de tijd dat we hier van de gemeente uit moesten (2012) is er een inbraak geweest waarbij alle koper uit het gebouw is gehaald. De schade was enorm.

Door de schade konden we hier niet meer blijven en dat met de jongvogeldag voor de deur. Gelukkig konden we daarvoor onderdak vinden in het Dorpshuis van Hekelingen. Ook de barbecue voor de leden hebben we daar mogen houden.

Een nieuw gebouw

Na overleg met de gemeente kwam deze met diverse opties welke geen van allen goed waren, toen kwam van één der bestuursleden de opmerking dat het gebouw van de hockeyvereniging bij de sportvelden bij de Spijkenisser brug leeg staat en of wij daar niet in konden. Na enig overleg van de gemeente mochten wij dat gebouw gaan bewerken voor ons doel. Na vele uurtjes verbouwen in de kou omdat we nog geen stroom hadden – het was inmiddels winter – werd ons nieuwe verblijf officieel geopend en konden we weer alle activiteiten gaan houden. Ook de tentoonstelling kon hier gehouden worden, we waren de koning te rijk.

De vereniging begint weer goed te draaien en het eerste half jaar gaat het fantastisch. Helaas gaat het eind augustus 2012 mis: op een nacht gaat het gebouw geheel in vlammen op. Het gehele gebouw is tot de grond toe afgebrand. Ook de ernaast gelegen garagebox waar ons tentoonstellingsmateriaal is opgeslagen loopt schade op. We konden wel janken.

Weer een nieuw gebouw

In de middag van de volgende dag worden we gebeld door Postduivenvereniging De Gevleugelde Vrienden, of we interesse hebben om hun gebouw over te nemen. Deze vraag is niet tegen dovemans oren gericht want de voorwaarden zijn zo gunstig dat we wel gek zouden zijn om dit niet te doen. Na overleg met de gemeente is de koop gesloten en zijn we weer in het bezit van een (nu echt) eigen gebouw.

Reacties zijn gesloten.