Wereldkampioenschap voor zang- en siervogels in Rosmalen

Ruim 25.000 vogels vanuit de hele wereld strijden in januari 2015 om een felbegeerde wereldtitel op het grootste vogelevenement ter wereld. Het wereldkampioenschap Mondial 2015 wordt georganiseerd door de Algemene Nederlandse Bond van Vogelhouders (ANBvV) onder auspiciën van de C.O.M. (Confédération Ornithologique Mondiale) in het Autotron Rosmalen.
De omvang van dit wereldkampioenschap maakt Mondial 2015 tot het grootste vogelevenement dat sinds jaren in Nederland is gehouden. De laatste keer was eind jaren negentig, toen nog in de Hanzehal in Zutphen.

Voor bezoekers is de show van 22 tot en met 25 januari toegankelijk. Op 22 januari zijn alle vogels gekeurd en wordt bekend gemaakt welke vogels in de verschillende categorieën met de prijzen naar huis gaan. Naast het bekijken van talloze soorten kanaries (zang en kleur), parkieten, exoten en andere vogels is er een complete hal van het Autotron ingericht als verkoophal. Daarmee biedt Mondial 2015 ook onderdak aan de grootste vogelmarkt van Europa.

*** Het bestuur van Vogelvereniging Spijkenisse wil weten of er animo onder de leden is om met een groep mensen hier naar toe te gaan.
Heeft u interesse, stuur dan een mailtje naar secretaris@vogelvereniging-spijkenisse.nl , voorzien van uw naam, adres en telefoonnummer zodat we een lijst kunnen maken. Telefonisch aanmelden kan ook: 010-5019844.

Laat een reactie achter